نماز در خانواده

چهارشنبه 16 آبان 1397
23:17
علی دانایی
نماز در خانواده

بسم الله الرحمن الرحیم

اولیای الهی که خوب نماز می خوانند نه می ترسند و نه محزون می شوند. «الا انّ اولیاء اللّه لا خوف علیهم و لا هم یحزنون» و آدمی که نه می ترسد و نه محزون است، از آرایش روانی برخوردار است.

در محیط خانواده ای که اعضای آن نماز را بر پا می دارند و همگی از اعتماد به نفس خوبی برخوردارند، فضای آرامی حاکم است و اعتماد به نفس یکدیگر را تقویت می نمایند. آنان همچون ظروف مرتبطی هستند که به هنگام برداشتن آب از یکی از آن ظرف ها، ظرف های دیگر جای خالی آن را پر می کنند، با این تفاوت که در اینجا، اعتماد به نفس خود آنان کاهش نمی یابد. در حالی که وقتی ظرف های مرتبط، جای خالی شده آب ظرفی را پر می کنند، از میزان کمتری از آب برخوردار می شوند.


[ بازدید : 102 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

نماز در خانواده

چهارشنبه 16 آبان 1397
23:14
علی دانایی
نماز در خانواده

آثار نماز در خانواده

همه هستی در نمازند. شخصِ بی نماز، برگِ جدا افتاده از درخت هستی است.
همه پدر و مادرها برای بچه‌هایشان آرزوهایی دارند مثل خوشبختی، دوری از فساد، پرهیز از ارتکاب به جرم و عاقبت به خیری. نماز کاری می‌کند که یا این آرزوها محقق شود یا فرزندان را در رسیدن به این آرزوها جلو ببرد. دلیل اینکه از میان معارف دین، باید برای نماز فرزندان سرمایه گذاری زیادی شود، باید در نقش و آثار سرنوشت ‌ساز نماز در خانواده جست ‌و جو کرد که به برخی از این آثار اشاره می کنیم. اثر اول: سلامت روانی خانواده
از آسیب ‌های موجود در خانواده‌ های امروزی، خالی بودن خانه‌ ها از امور معنوی یا دست کم حاکم نبودن روح معنویت بر خانه است و پرواضح است که توجه به نماز در خانواده، جوی معنوی را در آن محیط حکم ‌فرما می ‌کند. در خانه‌ای که اعضای آن در طول روز در ساعات معین، همگی به سوی خالق بی‌نیاز رو آورده و با او به گفت و گو می‌پردازند، نازها و نیازها را به سوی او عرضه می‌کنند و تکیه گاه و پشتیبان خود را خدای متعال می‌دانند، فضا سرشار از معنویت و یاد او خواهد بود.
ره آورد و ارمغان این رفتار، سلامت و آرامش روانی خانواده است. «اَلّذینَ آمَنوا وَ تَطمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکرِ اللهِ اَلا بِذِکرِ اللهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ»:[1] آنها که ایمان آورده اند و دل‌هایشان به یاد خدا مطمئن و آرام است، آگاه باشید، تنها با یاد خدا دل ‌ها آرامش می‌یابد.

[ بازدید : 139 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نماز است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]